پلی گلیسرول پلی ریسینولئات چیست؟

تاریخ انتشار : 2023/10/11

پلی گلیسرول پلی ریسینولئات چیست ؟ پلی گلیسرول پلی ریسینولئات، که بیشتر به عنوان PGPR شناخته می شود، یک امولسیفایر مشتق شده از روغن کرچک است و اغلب برای بهبود ویژگی های پردازش شکلات استفاده می شود. PGPR اولین بار در سال 1952 در شکلات در انگلستان استفاده شد. از آن زمان تاکنون در کاربردهای مختلف غذایی مانند روغن‌ها و چربی‌های پخت و پز، مارگارین استیک، اسپرد، سس کم‌چرب، بستنی و آرد استفاده شده است.

امولسیفایر چیست؟ چه امولسیفایرهای دیگری در شکلات استفاده می شود؟

امولسیفایر ماده‌ای است که معمولاً در تولید مواد غذایی به عنوان راهی برای جلوگیری از جدا شدن چربی و آب در محصول استفاده می‌شود. هنگام پخت و پز در خانه، زرده تخم مرغ اغلب به عنوان امولسیفایر استفاده می شود. همچنین از امولسیفایرها در صنعت شیرینی سازی برای بهبود ویژگی های جریان شکلات استفاده می شود تا بتوان آن را آزادانه تر در کارخانه تولید پمپ کرد. آنها همچنین قالب گیری شکلات ها را به اشکال مختلف تسهیل می کنند. امولسیفایر دیگری که معمولا در شکلات استفاده می شود لسیتین سویا است که معمولا از دانه های سویا به دست می آید.

آیا PGPR ایمن است؟

پلی گلیسرول پلی ریسینولئات چیست ؟ آیا ایمن است؟ بله، PGPR یک ماده معمولی و ایمن است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سایر مقامات نظارتی بین المللی PGPR را بررسی کرده و نشان داده اند که برای استفاده در تولید مواد غذایی بی خطر و مناسب است.

قنادی ها همیشه ایمنی و کیفیت محصولات خود را اولویت اصلی خود دانسته اند. تمام مواد مورد استفاده در آب نبات باید مطابق با استانداردهای دولت ایالات متحده باشد که توسط FDA ایالات متحده تعیین شده است.

چه مقدار PGPR در محصولات ما وجود دارد؟

به طور کلی، PGPR در بسیار کم (همانطور که مقدار لسیتین سویا است) استفاده می شود.