چیپس صابون و کاربرد آن

تاریخ انتشار : 2024/07/10

چیپس صابون و کاربرد آن، چیپس صابون به عنوان ماده اولیه در تولید صابون لباسشویی و صابون توالت استفاده می شود. مواد باقیمانده برای محصول نهایی به تولیدکنندگان فردی بستگی دارد. قیمت چیپس صابون در بین فروشندگان متفاوت است و بر اساس شرایط و کیفیت های مختلف مانند رنگ و میزان رطوبت متفاوت است.

شرکت سورن شیمی ارائه دهنده شماره یک چیپس صابون مبتنی بر روغن حیوانی است که از روغن گاوی و روغن مرغی تهیه می شود. نودل های صابون به طور گسترده در صنایع در سراسر جهان برای تولید صابون استفاده می شود. شما با خرید چیپس صابون می توانید به دنیایی بزرگ از ساخت انواع صابون پا بگذارید و انواع صابون ها را با چیپس صابون سفید و چیپس صابون قهوه ای درست نمایید.

ساخت انواع صابون با چیپس صابون

انواع چیپس صابون

نودل های صابونی به طور کلی به چهار نوع دسته بندی می شوند. این دسته بندی بر اساس روش سنتز و مواد اولیه فرآیندها متکی است. آنها عبارتند از؛

  • چیپس صابون سازی روغن پیه
  • چیپس صابونی سازی روغن پالم
  • چیپس اسید چرب پالم
  • چیپس اسید چرب پیه

چیپس های صابونی نیز بر اساس کاربردشان دسته بندی می شوند، از جمله؛

چیپس صابون سفارشی که عمدتاً برای اهداف پزشکی استفاده می شود.
چیپس صابون صنعتی که عمدتاً در صنایع نساجی استفاده می شود
کاربردهای خانگی مانند توالت و صابون لباسشویی

چیپس صابون چگونه تشکیل می شود؟

واکنش هیدروکسید سدیم، که عموماً به عنوان «قلیاب» شناخته می‌شود، با اسیدهای چرب نخل، نودل‌های صابونی استوانه‌ای شکل غیریکنواخت ایجاد می‌کند. به طور معمول، تولید کنندگان نودل صابون این محصولات را به نسبت 80:20 / 90:10 روغن نخل: هسته خرما مخلوط می کنند. بسته به اندازه سفارش خود، می توانید نودل صابون سفارشی را نیز به نسبت 60:40 یا 70:30 درخواست کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان عمدتاً از ترکیب نسبت 80:20 استفاده می کنند زیرا کف، سفیدی، خواص تمیز کنندگی خوب و سختی مناسب را فراهم می کند.

فن آوری

نودل صابون را می توان از صابون سازی متیل استرها، خنثی سازی اسید چرب و صابون سازی چربی ها و روغن های خنثی تولید کرد.

TFM، معیاری برای میزان چربی از مخلوط‌های مختلف روغن، گلیسیرین و محتوای رطوبت، عناصر حیاتی در تمایز صابون‌ها هستند.

در آسیای جنوب شرقی نودل عمدتاً از روغن نخل تولید می شود و با روغن هسته خرما یا روغن نارگیل مخلوط می شود. با این حال، در هند، تقطیر اسید چرب نخل به جای استئارین نخل استفاده می شود.

از سوی دیگر، در ایران، تولیدکنندگان چیپس صابون را از روغن آفتابگردان و کلزا، چربی حیوانی (پیه) یا ترکیبی از این دو تولید می کنند.

چیپس صابون و کاربرد آن

همانطور که قبلا ذکر شد، رشته صابون ماده اصلی در تولید صابون های نواری است. آنها نمک های سدیم اسیدهای چرب از چربی های حیوانی یا روغن های گیاهی هستند. از رشته صابون می توان برای تولید لباس های شسته شده، توالت و محصولات صابون چند منظوره استفاده کرد.

رنگ آنها از سفید تا زرد متفاوت است.

تولید صابون از نودل صابون نسبتاً ساده است زیرا نودل اساساً صابون است. فقط باید نودل را دوباره گرم کنید تا آب شدن آن آسان شود. می توانید بلافاصله پس از سرد شدن رشته صابون گرم شده از صابون استفاده کنید.

کاربرد چیپس صابون

چیپس صابون و کاربرد آن که از رشته صابون لباسشویی برای تهیه صابون لباسشویی اقتصادی استفاده می شود. LSN مقرون به صرفه تر از نودل های لباسشویی با کیفیت است. صابون‌های لباس‌شویی با استفاده از روغن‌های نخل ارزان‌تر با محتوای روغن کمتر از صابون‌های توالت ساخته می‌شوند. رشته فرنگی صابون لباسشویی با کائولن و سیلیکات سدیم تولید می شود زیرا این دو به سختی مورد نیاز در رشته صابون لباسشویی اضافه می کنند. سختی هنگام ساخت صابون های خشکشویی بسیار مهم است.

چیپس صابون چند منظوره

این رشته فرنگی به ساخت صابون چند منظوره کمک می کند که به صرفه است زیرا به جای خرید صابون های مختلف برای نیازهای مختلف، برای شستن لباس ها و حمام کردن استفاده می شود.

چیپس صابون توالت

از آنها برای تولید صابون دستشویی و حمام استفاده می شود. آنها در مقایسه با رشته های دیگر گران تر هستند زیرا محتوای روغن بیشتری دارند. نودل های صابون توالت عمدتاً سفید برفی، مایل به سفید یا سفید اضافی هستند.

چیپس صابون نیمه شفاف

شما همچنین می توانید رشته فرنگی نیمه شفافی را که در بازار به فروش می رسد پیدا کنید. شفافیت غیر طبیعی است. می توان با وادار کردن مولکول های صابون به گونه ای که اجازه عبور نور را می دهد، به این شفافیت دست یافت. زمانی می توانید به آن دست پیدا کنید که از خطوط تکمیلی قدرتمند یا ویژه با پروپیلن گلیکول، گلیسیرین یا سوربیتول استفاده شود.

نودل صابون مبتنی بر روغن گیاهی از روغن هسته خرما و روغن پالم به دست می آید. آنها همچنین به طور گسترده ای به عنوان مواد اولیه در ساخت صابون های نوار استفاده می شود.

در این مقاله شما با چیپس صابون و کاربرد آن آشنا شدید و می توانید به راحتی استارت کار خود را بزنید.